Občinski svet Občine Kamnik je na današnji seji
s trikrat po 20 glasovi za svetnic in svetnikov potrdil vse tri predlagane sklepe v zvezi z
novimi cenami za dve gospodarski javni službi, in sicer za 24-urno pogrebno dežurno službo ter za storitve upravljanja pokopališč.
Vodja Oddelka za premoženjsko-pravne in splošne zadeve Maja Sušnik je v obrazložitvi točke pojasnila:
»V skladu s sklenjeno koncesijsko pogodbo, ki je stopila v veljavo 1. 1. 2023, obe storitvi izvaja koncesionar Komunalno podjetje Kamnik, d. o. o.. Ta je v skladu z določbami sklenjene pogodbe pripravil elaborata o oblikovanju cene za obe službi, ki ju je občinski svet potrdil. Na osnovi pripravljenih elaboratov so bile potrjene tudi nove cene za obe službi. Za storitev 24-urne pogrebne dežurne službe je bila potrjena cena v višini 96,05 evrov. Za storitev upravljanja pokopališč Žale, Podgorje, Mekinje in Nevlje pa so bile potrjene cene v naslednji višini (v evrih): grobnina enojni grob 17,94, grobnina dvojni grob 35,88, grobnina grobnica 71,76, grobnina žarni grob 10,76, najem mrliške vežice na dan 51,64, izkop in zasip grobne jame s 1. ureditvijo groba (krsta) 195,70, izkop in zasip grobne jame s 1. ureditvijo groba (žara) 55,36, odkritje in pokritje obstoječe žarne niše 43,49, prekop (pokop s krsto) 391,39, prekop (pokop z žaro) 108,72, izdaja soglasja v zvezi s posegi na območju pokopališča 38,05.«
Z razlogi za sprejem
Pravilnika o dodeljevanju proračunskih sredstev za pospeševanje razvoja malega gospodarstva v Občini Kamnik je nato zbrane seznanila
višja svetovalka za gospodarske dejavnosti in finance Katarina Ščetinin: »Za namen pospeševanja razvoja malega gospodarstva Občina Kamnik dodeljuje proračunska sredstva, ki predstavljajo obliko državne pomoči de minimis. Pomoč de minimis je instrument na področju državnih pomoči, ki državam članicam EU omogoča, da podjetjem dodelijo podporo iz javnih sredstev. Pri delitvi de minimis pomoči je potrebno upoštevati pogoje, ki jih opredeli Evropska komisija v svojih Uredbah. Ker pravna podlaga doslej dodeljenih pomoči, t.j. Uredba Komisije (EU) št. 1407/2013, od julija 2024 ni več v veljavi, je Občina po predhodnem usklajevanju z Ministrstvom za finance pripravila besedilo novega predpisa, utemeljenega v Uredbi Komisije (EU) št. 2023/2831, veljavne do 31. 12. 2030. Za obdobje izvajanja potrjene sheme pomoči de minimis, od začetka veljavnosti predlaganega pravilnika do 31. 12. 2030, so predlagane naslednje oblike pomoči: 1. pomoč za materialne in nematerialne investicije, 2. pomoč za samozaposlovanje in odpiranje novih delovnih mest, 3. pomoč pri financiranju najemnin poslovnih prostorov, 4. pomoč pri financiranju promocije, 5. pomoč za razvoj turističnih podjetniških idej. S sprejemom predlaganega pravilnika bo v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2831 podana pravna osnova za dodeljevanje sredstev iz proračuna Občine Kamnik na področju malega gospodarstva.« Svetnice in svetniki so
z 29 glasovi za sprejeli predstavljeni pravilnik.
Sledila je potrditev
Odloka o spremembah in dopolnitvah Odloka o ureditvi cestnega prometa in prometni ureditvi javnih površin na območju Občine Kamnik, Občinski svet Občine Kamnik ga je potrdil po skrajšanem postopku
z 28 glasovi za. »Občina Kamnik bo na plačljivih javnih površinah omogočila tudi mobilno plačevanje parkirnine. Tako bodo odslej na javnih plačljivih parkirnih površinah uporabniki parkirnino lahko poleg ustaljenega načina (torej plačila preko parkomata ali nakupa mesečne oz. letne parkirne karte) plačali tudi preko mobilnega telefona oziroma aplikacije. S predlaganimi spremembami se v Odlok umešča možnost zgoraj navedenega plačevanja parkirnine, v veljavi pa ostajajo vse dosedanje možnosti plačevanja. Ker se v državnih evidencah ne vodijo več podatki o gospodinjstvih, se je v predlagani spremembi Odloka ustrezno prilagodil tudi termin iz gospodinjstva na stanovanje. V predlogu je tudi nekaj tehničnih in pravopisnih popravkov. Spremembe ne bodo imele finančnih posledic za proračun,« je v obrazožitvi med drugim dejala višja svetovalka za urejanje premoženjsko-pravnih in drugih zadev Sanja Peklar.
Nato je sledil še sprejem
Odloka o spremembah in dopolnitvah Odloka o javnem redu na območju Velike planine. Občinske svetnice in svetniki so Odlok sprejeli po skrajšanem postopku
, in sicer z 29 glasovi za,
višja svetovalka za urejanje premoženjsko-pravnih in drugih zadev Sanja Peklar pa je ob tem pojasnila:
»Na parkirnih površinah na območju Velike planine se bo skladno z določbami Odloka uporabnikom omogočilo tudi mobilno plačevanje parkirnine. Tako bodo odslej uporabniki parkirnino lahko poleg ustaljenega načina plačali tudi preko mobilnega telefona oziroma aplikacije. S predlaganimi spremembami se v Odlok umešča možnost zgoraj navedenega plačevanja parkirnine, v veljavi pa ostajajo vse dosedanje možnosti plačevanja. Dodaja se tudi določba, ki določa, da lahko pooblaščeni koncesionar ali njegov izvajalec evidentira plačila parkirnine na parkirnih površinah ter o ugotovitvah glede neplačila parkirnine obvesti pristojni prekrškovni organ. Spremembe ne bodo imele finančnih posledic za proračun.«
Svetnice in svetniki so v nadaljevanju današnje seje
s 24 glasovi za sprejeli
Sklep o določitvi višine parkirnine na javnih plačljivih parkirnih površinah v delu mesta Kamnik, v predlaganem sklepu pa je spremenjena
določba o plačevanju parkirnine, ki sedaj določa tudi, da se le-ta plačuje skladno s prometno signalizacijo. Dodana je določba o
višini parkirnine za celodnevno parkiranje tovornih vozil na mestih, kjer bo to s prometno signalizacijo dovoljeno. Določba o brezplačnih parkirnih abonmajih ni več vsebovana v predlaganem sklepu, ker je že vsebovana v Odloku o ureditvi cestnega prometa in prometni ureditvi javnih površin na območju Občine Kamnik (Uradni list RS, št. 49/13, 83/15, 8/17, 12/20 in 191/20) in ni smiselno, da se podvaja. Ker je bil sklep že večkrat spremenjen in dopolnjen, smo se zaradi preglednosti odločili, da se sprejme nov sklep. Na določenih občinskih zemljiščih na območju Smodnišnice že sedaj opažamo povečano število parkiranih tovornih vozil, zato bi ta območja označili in jih uredili ter s predlaganim sklepom določili višino parkirnine. Spremembe ne bodo imele finančnih posledic za proračun.
Svetnice in svetniki so v nadaljevanju seje sprejeli
Odlok o spremembah in dopolnitvah Odloka o občinskem prostorskem načrtu Občine Kamnik št. 2. Vodja Oddelka za urejanje prostora dr. Marija Tadeja Ježek je pojasnila razloge za omenjeni odlok:
»Kljub temu, da 23 slovenskih občin do oktobra ni sprejelo Občinskega prostorskega načrta, je Občinski svet obravnaval že tretje spremembe Občinskega prostorskega načrta Občine Kamnik. Občina Kamnik je Občinski prostorski načrt Občine Kamnik (v nadaljevanju OPN) sprejela novembra 2015, novembra 2017 pa je v veljavo stopila sprememba osnovnega odloka SD OPN Kamnik št. 1. Spremembe in dopolnitve OPN Kamnik št. 1 so se večinoma nanašale na odpravo pomanjkljivosti in nejasnosti v veljavnem OPN, ki so onemogočale izvedbo upravnih postopkov in posledično izvedbo že načrtovanih prostorskih ureditev. Septembra 2021 je v veljavo stopila sprememba osnovnega odloka SD OPN Kamnik št. 3. Spremembe in dopolnitve OPN Kamnik št. 3 so se nanašale na širitev namenske rabe prostora za namen »površin nadzemnega pridobivalnega prostora - LN«, ki bo omogočala izvajanje dejavnosti pridobivanja mineralne surovine na razširjenem območju, severno od obstoječega kamnoloma in s tem nadaljnje delovanje družbe Calcit d.o.o. V času od sprejetja osnovnega OPN je občina prejela številne vloge za spremembo namenske rabe lastnikov zemljišč, oblikovane so bile tudi razvojne pobude občine, katerih izvedba zahteva spremembo namenske rabe in izvedbenih določil OPN. Občina Kamnik je sprejela sklep o pričetku priprave sprememb in dopolnitev Občinskega prostorskega načrta Občine Kamnik št. 2 aprila 2018 in pripravila osnutek sprememb in dopolnitev Odloka o OPN Kamnik v decembru 2019. Osnutek je imel naslednje vsebine: spremembe in dopolnitve besedilnega dela Odloka OPN Kamnik, spremembe in dopolnitve grafičnega dela Odloka OPN Kamnik, izvleček iz hierarhično višjega akta, strokovne podlage, splošne smernice NUP, obrazložitev in utemeljitev sprememb in dopolnitev OPN Kamnik, povzetek za javnost, prikaz stanja prostora in podrobne vsebine zahtevane s strani nosilcev urejanja prostora. Na podlagi preveritve splošnih smernic in dopolnitvah odloka se je osnutek posredovalo ministrstvu, pristojnemu za prostor, ki ga je objavilo na spletnem strežniku ministrstva. Občina Kamnik je nato v decembru 2019 pozvala nosilce urejanja prostora za izdajo I. mnenja. Na podlagi podanih I. mnenj se je pripravil dopolnjen osnutek. Sledila je javna razgrnitev za zainteresirano javnost, ki je potekala od 13. junija 2022 do vključno 18. julija 2022, kjer je bilo gradivo SD OPN Kamnik dosegljivo javnosti za dajanje pripomb. Župan Občine Kamnik je zavzel stališča do pripomb (št. 3505-1/2018-5/1 z dne 8. 3. 2023), ki so bila v začetku marca 2023 objavljena na spletni strani Občine Kamnik. V primeru tehtnih pripomb in pozitivnega stališča do le-teh, se je le-te upoštevalo pri pripravi predloga SD OPN ter dopolnilo gradivo (predlog SD OPN Kamnik). Dne 3. 4. 2023 je bila izdana odločba, št. 35409-20/2020-2550-13, Ministrstva za okolje, podnebje in energijo, da postopka celovite presoje vplivov na okolje v okviru sprememb in dopolnitev št. 2 OPN Kamnik ni treba izvesti. Predlog SD OPN Kamnik je bil 14. 4. 2023 posredovan nosilcem urejanja prostora za pridobitev II. mnenj. V avgustu 2024 so bila pridobljena vsa pozitivna mnenja nosilcev urejanja prostora. Namen tokratnih sprememb in dopolnitev je vključevanje razvojnih in drugih pobud v OPN ter prilagoditev določil OPN spremembam zakonodaje. SD OPN Kamnik št. 2 obravnava celotno območje Občine Kamnik. SD OPN Kamnik vključuje dopolnitev izvedbenega dela OPN, strateški del se ne spreminja. SD OPN Kamnik št. 2 vključujejo spremembe namenske rabe, vključno s spreminjanjem namenske rabe kmetijskih zemljišč, spremembe izvedbenih pogojev in spremembe načina urejanja. Predmet sprememb in dopolnitev je tudi uskladitev podrobne namenske rabe z zemljiškokatastrskim prikazom (ZKP) oktober 2019. Veljavna namenska raba Občinskega prostorskega načrta Občine Kamnik je risana na zemljiški kataster (ZK) september 2015. Zaradi nenehnega spreminjanja mej zemljiških parcel prihaja do odstopanj namenske rabe in zemljiškega katastra. Izvedla se je uskladitev prikaza namenske rabe in ažurnega zemljiškega katastra, z namenom zmanjšanja upravnih ovir in nejasnosti pri določanju namenske rabe zemljišč. Ključna sprememba SD OPN Kamnik št. 2 se nanaša na izvedbeni del, kjer gre spremembo namenske rabe in izvedbenih določil OPN. Podrobneje spremembe in dopolnitve obsegajo spremembe izvedbenega dela – tekstualni del, spremembe izvedbenega dela – grafični del. V grafičnem delu se spremeni podrobna namenska raba prostora na območju 218 sprememb. Pri spremembi podrobne namenske rabe prostora gre za spremembe v stavbna zemljišča (23,2 ha), kmetijska zemljišča (14,9 ha), gozdna zemljišča (1,5 ha) in vodna zemljišča (0,2 ha). Skupno je bilo podanih 367 pobud za spremembo namenske rabe prostora, od tega je bilo s strani nosilcev urejanja prostora 218 pozitivnih in 149 negativnih.« Odlok je bil sprejet
s 26 glasovi za.
Občinski svet je nato v nadaljevanju obravnaval še predlog
Odloka o določitvi takse za obravnavanje pobud za spremembo namenske rabe prostora v občinskem prostorskem načrtu Občine Kamnik in ga sprejel s 27 glasovi za. »Na podlagi 120. Zakona o urejanju prostora (ZUreP-3; Uradni list RS, št. 199/21, 18/23 – ZDU-1O, 78/23 – ZUNPEOVE, 95/23 – ZIUOPZP in 23/24) je določeno, da lahko občina predpiše takso za obravnavanje pobud za spremembo namenske rabe prostora v Odloku o občinskem prostorskem načrtu Občine Kamnik (v nadaljevanju OPN). Plačilo takse sicer ne zagotavlja spremembe namenske rabe prostora v OPN, temveč zgolj obravnavo ustreznosti pobude z vidika njene skladnosti s temelji urejanja prostora, cilji prostorskega razvoja občine in pravnimi režimi v prostoru ter z vidika možnosti opremljanja zemljišča s komunalno opremo in drugo gospodarsko javno infrastrukturo. Plačilo takse je pogoj za obravnavo pobude. Višina takse za posamezno pobudo lahko znaša med 50 in 300 evri, odvisno od tega, ali gre za spremembo osnovne ali podrobnejše namenske rabe prostora, in od potrebe po obravnavi pobude, glede na pravne režime ter v postopku celovite presoje vplivov na okolje. V dosedanji praksi izvajanja nalog prostorskega načrtovanja v Občini Kamnik je bilo značilno veliko število zasebnih pobud za spremembo namenske rabe prostora, predvsem tistih, s katerih je predlagana sprememba kmetijske rabe v stavbno, in ki so v večini primerov zavrnjene. Pričakovati je, da bodo zaradi pogoja plačila takse v postopek uvrščene pretežno utemeljene pobude, spremembe občinskega prostorskega načrta Občine Kamnik pa bodo omogočile izvedbo prostorsko sprejemljivih zasebnih potreb. Pobuda v tem odloku pomeni izpolnjeno vlogo na obrazcu, kot ga določi in javno objavi občina. Pobudi morajo biti priložene tudi priloge, kot jih k vlogi določi občina. Stroške prilog nosi investitor sam in niso predmet takse tega odloka. Višina takse za posamezno pobudo: za spremembo osnovne namenske rabe prostora znaša 200 evrov, za spremembo podrobnejše namenske rabe prostora znaša 150 evrov. Za pobudo za spremembo v primarno rabo (gozdna, kmetijska, vodna) se taksa ne plača,« je vzroke za spremembe pojasnila
vodja Oddelka za urejanje prostora dr. Marija Tadeja Ježek.
V zadnji točki današnje seje pa je
s 27 glasovi za sledila še potrditev
Sklepa o lokacijski preveritvi za določitev obsega stavbnega zemljišča pri posamični poselitvi (KE-26/519) za del parc. št. 18/2, 1076/2 in 23/7 v k.o. 1914 – Znojile (identifikacijska št. PA: 3873). Občina Kamnik je junija 2023 s strani lastnikov zemljišč, preko pooblaščene družbe prejela pobudo za določitev obsega stavbnega zemljišča pri posamični poselitvi za enoto urejanja prostora KE-26/519 Znojile, za namen
izvajanja gradnje novega nezahtevnega objekta s pripadajočo terasasto zunanjo ureditvijo ter izvedbo sanacijskih del na obstoječem objektu. Sprememba meje območja stavbnih zemljišč s podrobnejšo namensko rabo prostora z oznako Ak, znotraj enote urejanja prostora KE-26/519 Znojile, bo v skladu z določili 32. člena Zakona o urejanju prostora (ZUreP-3) (Uradni list RS, št. 199/21, 18/23 – ZDU-1O, 78/23 – ZUNPEOVE, 95/23 – ZIUOPZP in 23/24) (v nadaljevanju: ZUreP-3),
omogočila ohranjanje posamične obstoječe poselitve tako, da se omogoči načrtovanje novega nezahtevnega objekta s pripadajočo zunanjo ureditvijo, ki ne bo namenjen bivanju.